386271_316161935078618_1398336310_n

Dit mag bij Popzangles staan en bij jazz! Bij jazz pas ik deze iets aan.

 

In de zangles wordt er eerst gewerkt aan alle punten genoemd in de proefles als houding, ademhalingsoefeningen, flexibiliteitsoefeningen.

 

Alle wensen zijn geïnventariseerd. Er wordt een lijn uitgezet. Deze wordt  doorgesproken met de leerlingen en op papier gezet. Jaarlijks vindt twee keer terugkoppeling met de leerling plaats.

Voorop staat GENIETEN van JOUW ZANGLES!

Ontdekken:

  • De eigen stem ontdekken
  • repertoire ontdekken wat de leerling ontzettend leuk vindt en wat past bij de ontwikkeling van de stem
  • repertoire bestuderen welke de leerling meebrengt. Kan dit al gezongen of is het nog te vroeg?

 

Zangtechniek:

Er wordt gewerkt met EVT(S) en met de ademtechniek uit de CVT.

      

Interpretatie van het lied

  • wat betekenen al die noten, sleutels, tekens op de bladmuziek?
  • waarom schreef de Songwriter zo zijn muziek, hoe wil hij/zij graag dat het uitgevoerd wordt
  • wie heeft t lied geschreven, wat wordt er met de tekst bedoeld?
  • wat betekent de tekst voor jou?
  • wie is de dichter van de tekst, wat weten we van hem/haar?
  • hoe zou je het lied zelf graag willen uitvoeren?
  • hoe maak je je nu dit lied helemaal eigen, zodat het jouw song wordt en geen kopie van…?

 

Performance

 

  • samenwerken met liedbegeleiders in workshops en vocale projecten
  • staging en theater, een ontzettend boeiend en leuk onderdeel.
  • performance
  • (Vrijwillig, maar niet vrijblijvend) Meezingen in concerten, heel spannend en vaak meestal leuk.